Kirkens Bymisjon, Storkjøkken Sandnes

Har du hjerte for matredding, mennesker og inkludering?

Avdelingsleder/produksjonsleder

Kirkens Bymisjon er en åpen og inkluderende ideell, diakonal organisasjon som arbeider for et varmere samfunn i byer over hele Norge. Vår visjon er at alle mennesker erfarer respekt, rettferdighet og omsorg.

Kirkens Bymisjon etablerer et arbeidstiltak for å lage næringsrike ferdigretter i porsjonspakker, beregnet på mennesker som av ulike årsaker ikke kan lage mat selv. Tiltaket vil samarbeide tett med Matsentralen som vil levere råvarene, og deretter stå for distribusjon av ferdigrettene.

Vi etablerer storkjøkkendrift med målsetning om å lage 2000 porsjoner om dagen, med mulighet for å doble produksjonen dersom det blir aktuelt. Produksjonskjøkkenet vi bygger ligger rett over Matsentralen.

En sentral del av driften vil være å tilby arbeidsinkludering, slik at personer som av ulike grunner står utenfor arbeidslivet, har droppet ut av skole eller som del av en tilpasset opplæring for ungdom bidrar aktivt i produksjonen.

Vi søker nå en avdelingsleder / produksjonsleder i 100 % fast stilling.

Arbeidstid p.t. hverdager, dagtid.

Den som ansettes vil være med å bygge opp storkjøkkenet, og er tiltenkt ansvaret for å ansette to kokker i 100% stilling.

Arbeidsoppgaver

• Koordinere og planlegge produksjonen. Dette vil kreve at man kan omprioritere drift på kort varsel ved endringer i bemanning.
  • Samarbeide tett med Matsentralen om råvarer og varemottak, herunder være med å utarbeide en god systematikk for vareregistrering.
  • I samarbeid med interne fageksperter etablere produksjonskjøkkenet som en arbeidsinkluderingsarena.
  • Sikre god forvaltning av råvarer levert av Matsentralen.
  • Sikre oppfølging av deltakere i arbeidsinkludering.
  • Fagansvar, herunder:
    • tilse at krav til god mattrygghet og hygiene ivaretas langs hele produksjonslinjen, herunder bruk av IK-mat og HACCP som kvalitetssikringssystem.
    • ansvar for systematisk kvalitetsstyring og avvikshåndtering i driften, samt ansvar for å oppdatere prosedyrer, i tråd med de til enhver tid gjeldende retningslinjer og lovkrav.
    • ansvarlig for revisjon av prosedyrer knyttet til kjøkken/mat.
    • sikre rett kompetanse og opplæring av avdelingens ansatte.
    • sikre at hele avdelingen tar i bruk våre digitale verktøy i tråd med gjeldende strategi og retningslinjer.
  • Personalansvar for ansatte ved produksjonskjøkkenet.
  • Ansvar for Helse, Miljø og sikkerhet i avdelingen.
  • Sikre forsvarlig drift innenfor budsjettrammene.
  • Bidra i utarbeidelse av søknader, budsjetter og handlingsplaner.
  • Bidra til samarbeid og kommunikasjon internt i hele Kirkens Bymisjon og med Matsentralen

Kvalifikasjoner og egenskaper

• Fagbrev som kokk og god kunnskap om IK-mat og HACCP.
  • Relevant arbeidserfaring fra storkjøkken vektlegges
  • Ønskelig med erfaring fra drift av kjøkken, budsjettansvar og veiledning/oppfølging av ansatte
  • Interesse for feltet arbeidsinkludering, relevant erfaring er ønskelig.
  • Kontaktskapende og viser interesse for menneskene rundt deg.
  • Trygg fremtoning,  med gode dialogferdigheter
  • Omgivelsesorientert, med følsomhet for andres behov for informasjon
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig
  • Evne til å jobbe selvstendig og i fellesskap med andre
  • God handlekraft og fleksibilitet, med evne til å håndtere det uforutsigbare som ligger i det å drive et storkjøkken med varierende arbeidskraft og uforutsigbar tilgang på råvarer.
  • Førerkort klasse B
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby

• Spennende arbeidshverdag med engasjerte kolleger
  • En meningsfull jobb med mulighet for å hjelpe personer inn i arbeidslivet
  • Godt faglig og sosialt miljø
  • Interne og eksterne kurs/ opplæringsdager
  • Systematisk opplæring i digitale verktøy med Opplæringsenheten
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning

Kirkens Bymisjon er en livssynsåpen organisasjon. Vi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og være en organisasjon med like muligheter for mennesker, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion/livssyn, funksjonsevne, alder, seksuell legning og orientering eller hull i CV’en.

Den som ansettes må kunne arbeide i overensstemmelse med Kirkens Bymisjons målsetninger og verdier.

Ved spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med prosjektleder og kvalitetsrådgiver Mariann Iversen Hellesø eller virksomhetsleder Paul Hjelmervik.

Søknadsfrist: 26.05.2024

Tiltredelse: 01.09.2024

Alle søknader  sendes inn elektronisk gjennom rekrutteringsportalen.

(Ønsker ikke kontakt med telefonselgere).

Del på:

Fylke: