Kirkens Bymisjon

Vil du bruke din kompetanse og kapasitet for å gjøre en forskjell?

Tiltakskoordinator

Kirkens Bymisjon er en åpen og inkluderende ideell, diakonal organisasjon som arbeider for et varmere samfunn i byer over hele Norge. Vår visjon er at alle mennesker erfarer respekt, rettferdighet og omsorg.

I forbindelse med omorganiseringsprosessen i Kirkens Bymisjon er det besluttet ny virksomhetsstruktur i de fire regionene. Regionene har tre seksjoner hvor virksomheter og tiltak er samlet og harmonisert. Virksomhet ettervern og aktivitet (fra Kristiansand til Hønefoss), seksjon Deltakelse i region Sør, søker nå tiltakskoordinator for Enter FRI inkl. koordinering av ansatte samlokalisert i samme bygg og enkelte fellesoppgaver i Arendal.

Enter FRI er et tilbud til mennesker som har erfaring fra rus og kriminalitet, men som ønsker å ha en ny hverdag. Enter FRI tilbyr veiledning, besøk i fengsel, nettverk og ulike aktiviterer. I løpet av høsten 2024 skal det også tilbys arbeidstrening til målgruppen, da via arenaer på Torvet, bruktbutikk, kafe og kjøkken. Tiltakskoordinator har et særskilt ansvar for dette i samarbeid med tiltakskoordinator, Torvet og virksomhetsleder.

I samarbeid med FRI barn og familie (organisert i virksomhet «Nærmiljø), tilbys det aktiviteter, følgetjeneneste og veiledning til målgruppens barn og familier. Tiltakskoordinator skal bidra til at arbeidet i huset koordineres og løses på en best mulig måte for felles målgruppe.

Det er totalt 2 årsverk tilknyttet tiltakene, i tillegg er det to ansatte med VTO (varig tilrettelagt i ordinær bedrift) og 1 årsverk, som er ansatt av Arendal kommune, vedkommende har også ansvar inn i Arendal gatefotball.

Vi søker en person til fast 100% stilling som tiltakskoordinator. Stillingen innebærer rollen som tiltakskoordinator i drift.

Arbeidsoppgaver

• En operativ stilling med ansvar for oppfølging og drift av tiltakene i samarbeid med nærmeste leder, stilling vil være delt med ca. 40% faglig/admninstrativ tid og 60% operativ tid i driften.
  • Faglig og administrativt ansvarlig for tiltaket, men uten personalansvar.
  • Medansvar for utarbeidelse av budsjett, og har løpende ansvar for at budsjettet er et styringsverktøy i den daglige driften.
  • Tiltakskoordinator er ansvarlig for rekruttering, organisering og oppfølging av frivillige i tråd med organisasjonens nasjonale retningslinjer.
  • Tiltakskoordinator bistår inn i arbeidet med søknadsprosesser om driftsmidler.
  • Tiltakskoordinator har medansvar for utarbeidelse av handlings- og utviklingsplaner for eget tiltak.
  • Håndtere daglige personaloppgaver som f.eks bemanningslister, motta første melding om sykefravær, timelister, ressursbehov mv.
  • Holder kontakt med lokale samarbeidspartnere og der det er relevant/og avtalt, deltar aktivt i ulike nettverksgrupper og fora for faglig utveksling.
  • Driftsoppgaver i Enter FRI er bl.a.:
    • Deltakelse på servicetorg i nærliggende fengsler
    • Besøk i fengsel
    • Oppfølging og kontakt med kriminalomsorgen
    • Inntaks- og oppstartssamtaler med deltakere
    • Delta i møter med kommunale instanser, på deltakernivå
    • Tilstedeværelse på felles hus
  • Oppgaver i Arendal:
    • Kirkens Bymisjons representant i «Motbakkefestivalen»: Holde i dette, koordinere, samhandle og gjennomføre.
    • Ansvar for organisering av og deltakelse på juleaftenfeiring for barnefamilier på Egon i Arendal
    • Hovedansvar for julegaveaksjon, løses i samarbeid med andre tiltak i byen. Koordinere arbeidsgruppen.

Kvalifikasjoner og egenskaper

• 3-årig høyere utdannelse, gjerne innen helse og sosial eller veiledning.
  • Langvarig og relevant arbeidserfaring med målgruppen kan kompensere for utdanningskravet.
  • Veiledningskompetanse og erfaring fra kartlegging og endringsrettet arbeid med mennesker som har helsemessige og sosiale utfordringer
  • Gode samarbeidsevner og ønskelig med erfaring fra samarbeid med kriminalomsorgen, NAV, kommune og andre ideelle aktører
  • Liker å jobbe i team og er løsningsorientert
  • Inneha et grunnleggende positivt menneskesyn
  • God digital forståelse og ferdigheter
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby

• Spennende arbeidshverdag med engasjerte kolleger
  • Godt faglig og sosialt miljø
  • Interne og eksterne kurs/opplæringsdager
  • Systematisk opplæring i digital kompetanse
  • En meningsfull jobb med stor mulighet for påvirkning
  • Lønn etter tariffavtale
  • God pensjonsordning

Ved spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med seksjonsleder, Anine Berg eller virksomhetsleder, Lene Merete Gunnarson.

Søknadsfrist: 19.05.2024.

Tiltredelse: Etter avtale.

Alle søknader  sendes inn elektronisk gjennom rekrutteringsportalen.

Del på:

Fylke: